co to marketing afiliacyjny

Co to tak właściwie jest marketing afiliacyjny?

Jest to zyskująca w ostatnim czasie coraz większą popularność technika marketingu internetowego, polegająca na tym, że reklamodawca zleca kilku niezależnym marketingowcom różnego rodzaju zadania za których wykonanie otrzymują wynagrodzenie. W przypadku marketingu afiliacyjnego mamy także do czynienia z siecią afiliacyjną, która pełni rolę pośrednika między reklamodawcami, a marketingowcami. Ma on na celu przede wszystkim promowanie usług i produktów.

W jaki sposób działa marketing afiliacyjny?

Działa on jak pewnego rodzaju kanał efektywnościowy, w którym marketingowiec dostaje wynagrodzenie za wygenerowaną przez niego sprzedaż danego produktu, czy też usługi. Tak naprawdę marketing afiliacyjny można bez problemu realizować na masę wszelakich sposobów. Wynika to z faktu, że mamy obecnie dostępną masę skutecznych form reklamy, w tym maile, wpisy blogowe, czy filmiki dedykowane na yt. Każda z nich musi jednak koniecznie zawierać link przekierowujący do strony reklamodawcy. Afiliacją mogą się zajmować tak naprawdę wszyscy. Nie trzeba mieć bloga, czy konta w social mediach. Należy jednak pamiętać o tym, że na początku ciężko może być nam pozyskać jakichkolwiek reklamodawców.

Zarobki

W kwestii potencjalnych wiele zależy od branży której usługi oferujemy, produktów, czy usług, które mamy zareklamować, a nawet od własnego zaangażowania. Statystyki mówią wprost, że tego typu działalność jest w stanie zapewnić marketingowcom od 5 do 20 procent ich rocznego dochodu co jest nie oszukujmy się niezłym wynikiem. Trzeba jednak powiedzieć wprost, iż marketing afiliacyjny nie jest zbyt dobrym sposobem na szybki zarobek większej sumy pieniędzy. Jest to raczej pewna możliwość dorobienia, a kwoty w pełni satysfakcjonujące przeciętnego człowieka niestety otrzymuje się dopiero z biegiem czasu. Warte podkreślenia jest jednak fakt, iż średnio największe zyski przynoszą kampanie z branży motoryzacyjnej, bankowej, czy odzieżowej.

Wady i zalety marketingu afiliacyjnego

Zacznijmy może od minusów. Przede wszystkim jest to dość niska prowizja. Aby uzyskać wysokie zarobki trzeba pozyskać znaczną ilość klientów. Ponadto niestety jest długi czas oczekiwania i ciężkiej pracy w celu uzyskania godziwego wynagrodzenia, trzeba być osobą niezwykle cierpliwą. W przypadku plusów mamy do czynienia z niezwykłą prostotą w kontekście zrealizowania zlecenia, dość czytelnym mierzeniem wyników, a co za tym idzie prowizji, oraz o wiele mniejszą nachalnością niż w przypadku typowych reklam co zwiększa szanse na zakup produktu, lub usługi przez potencjalnego klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.