jak budować profil linków

Czym jest link building i jak go stosować?

Link building to jedna z kluczowych strategii, mająca na celu poprawić pozycję naszej strony w wyszukiwania oraz zwiększyć jej wiarygodność, zarówno dla użytkownika, jak i robotów indeksujących. Jak sama nazwa wskazuje, działania linkbuildingowe to tworzenie połączeń, zarówno wewnątrz strony, jak i na zewnątrz. W najprostszym tłumaczeniu oznaczający budowanie połączeń – to działania mające na celu zdobywanie jak największej ilości odnośników z innych domen do naszej. Działa to podobnie jak polecenia – im więcej i są one bardziej dla nas wiarygodne, tym chętniej wybierzemy polecaną osobę bądź usługę. Tak samo jest z linkami – im więcej odnośników z rzetelnych i tematycznie podobnych stron, tym wiarygodność naszej strony dla robotów rośnie i jest ona pozycjonowana wyżej. Kluczowa jest tutaj renoma strony, z której linki prowadzą do nas – jeżeli jest mało wiarygodna, linki mają zerowy lub ujemny wpływ.

Kiedy link jest wartościowy?

Nawiązaliśmy wcześniej do linków spoza strony, ale warto wspomnieć, że do zbudowania sprawnie funkcjonującej jak i dobrze ocenianej sieci linków potrzebne jest zarówno linkowanie wewnętrzne jak i zewnętrzne, a także odpowiednie proporcje między nimi. Jeśli robot uzna, że nasze linkowanie jest słabej jakości, albo ze nie jest naturalne, nie oceni strony wysoko, co może zaprzepaścić nasze szanse na wysoką pozycję. Zobacz, jak zaprojektować dobry profil linków!

Prawidłowe linkowanie strony

Linkowanie to polega na umieszczeniu wartościowych linków w serwisach zewnętrznych. Służy to skierowaniu ruchu na wiarygodnych stronach na naszą. To o czym warto pamiętać to wybranie ciekawego linku i anchora (czyli frazy zawierającej link). Powinien on prowadzić do miejsca/wpisu/produktu, który odpowiada na intencje użytkownika. Dla przykładu, w artykule blogowym jest wpis o kurtkach zimowych, w którym powinniśmy umieścić link do naszego produktu – kurtki zimowej, nawet jeżeli mamy w asortymencie buty czy spodnie.  Kolejną kwestią jest sprawdzenie strony, gdzie chcemy umieścić link pod względem wiarygodności i tematyki — powinna być powiązana z naszym podlinkowaniem.

Linkowanie wewnętrzne stosuje się w obszarze naszej domeny. Link w tekście może kierować do innej podstrony, wpisu czy kategorii, czy też do konkretnych produktów w przypadku działalności e-commerce. Linkowanie wewnętrzne jest stosowane głównie dla wygody użytkownika, ułatwia poruszania się, a także zatrzymania go na stronie na dłużej. Usprawnia to także ruch robotów indeksujących.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.