Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, jednym z ważnych czynników jest pozycjonowanie lokalne. Wyszukiwanie lokalnych produktów i usług za pomocą frazy kluczowej odbywa się poprzez tzw. optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Lokalizacje, w których te oferty pojawiają się w wynikach wyszukiwania, mają wpływ na ich wysoką pozycję. Istnieje ponad 20 czynników, które wpływają na lokalne pozycjonowanie w SERP, takie jak odległość i gęstość mapy. Google wymaga od firm podawania informacji geograficznych oraz działalności w tym regionie, aby pomóc określić sposób realizacji zapytań użytkowników. Doprowadziło to do wzrostu taktyk marketingowych, takich jak tworzenie stron internetowych, SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek), IA (architektura informacji), geotargeting lub tak – nawet praca zdalna!
Pozycjonowanie lokalne – specyfika działania marketingowego
Badania pokazują, że ponad 89% millenialsów będzie szukać miejsca „w promieniu kilku kilometrów od miejsca, w którym teraz się znajdują”, a 44% chce wiedzieć, czy miejsce jest blisko transportu publicznego. Pozycjonowanie lokalne to kolejny krok w zrozumieniu specyficznych potrzeb klientów w ich podróży. Aby promować lokalną strategię pozycjonowania, musisz rozumieć zarówno zachowania klientów, jak i konkurentów, dostępne technologie i czynniki geograficzne. Następnie możesz zbudować swoje podejście, tak aby techniki SEO oparte na lokalizacji stały się głównym priorytetem.
Jakie są zalety lokalnego SEO?
Można tworzyć słowa kluczowe i treści specyficzne dla lokalizacji, aby poprawić rankingi witryn w regionach, w których możesz mieć mniejszy budżet lub mniejszą widoczność. Wyjątkowa lokalizacja Twojej firmy lub witryny może zapewnić przewagę konkurencyjną nad firmami o podobnej ofercie. Jak to bywa z różnymi tworami, tak i w tym wypadku uwidaczniają się zarówno pozytywne, jak i negatywne strony działania. Jakie są wady lokalnego SEO? Możliwość obecności zduplikowanych treści między Twoją witryną a wieloma konkurentami, którzy również prowadzą marketing w Twojej okolicy. Ze względu na brak budżetu lub brak wiedzy możesz nie być w stanie utworzyć w swojej witrynie wystarczającej ilości lokalnych treści dobrej jakości, aby przebić się na szczyt wyszukiwarki. Z pomocą mogą przybyć profesjonalne firmy reklamowe, które zapewnią kompleksową strategię pozycjonowania stron www. Sprawdź już dziś oferty wybranych agencji.