Marketing w kawiarni

Branża gastronomiczna jest bardzo wymagająca i niezwykle konkurencyjna. Niezależnie od tego, jaką gałęzią gastronomii zdecydujesz się zajmować lub już się nią trudzisz, to warto pamiętać jak niebezpieczny jest reklamowy wyścig na tym rynku. Dziś porozmawiamy sobie nieco o branży kawowej, a mianowicie – jak skutecznie prowadzić działania marketingowe w swojej kawiarni? Od czego zacząć? Z jakich narzędzi i programów korzystać? Na jakich platformach warto prowadzić kampanie reklamowe w przypadku wskazanej branży? Dowiedz się więcej przechodząc do artykułu.

TOP 4 pomysły marketingowych dla Twojej kawiarni

1. Reklama stacjonarna – sposób znany od zarania dziejów. Marketing stacjonarny odchodzi powoli do lamusa, jednak w niektórych branżach wciąż stanowi fundament. Kiedy warto zainwestować w stacjonarną reklamę lokalną? W momencie, gdy Twoja kawiarnia znajduje się w mieście wojewódzkim czy po prostu w mieście z dużą liczbą mieszkańców. Jest to niebywale istotne, ponieważ lokali kawiarnianych, np. we Wrocławiu lub Warszawie istnieje bardzo dużo, dlatego tym bardziej należy się odpowiednio zareklamować, aby mieszkańcy często wybierali właśnie Twoją kawiarnię.

Do najlepszych sposobów reklamy stacjonarnej należą: banery, potykacze, pylony reklamowe, plakaty czy spersonalizowane plandeki zawieszane na ogrodzie lub patio kawiarni.

2. Social media dla kawiarni – Instagram czy Facebook to niezwykle oblegane platformy społecznościowe. Wiele firm wykorzystuje ich potencjał, aby stworzyć komfortowe i ciekawe środowisko dla swoich odbiorców. Marketing kawiarni powinien odznaczać się sporą dawką kreatywności. Dlaczego? Ponieważ zdecydowaną większość miłośników kawy, przejmują rynkowi giganci, czyli tak zwane kawiarnie sieciowe. W social mediach można w oryginalny sposób zareklamować swoją kawiarnię, decydując się na marketing video lub tekstowy. Współcześni użytkownicy wręcz uwielbiają tę formę promocji, gdyż wiele godzin spędzają na platformach społecznościowych.

3. Strona dla kawiarni – wizytówkowa strona internetowa https://wyszukani.com/tworzenie-stron-internetowych/ powoli wypiera tę standardową wizytówkę firmową. Na stronie typu one-page można zawrzeć każdy rodzaj treści – jeśli chodzi o kawiarnię mogą być to: informacje związane z działalnością, oferta, cennik i menu z produktami, a także ciekawostki blogowe. Na stronie firmowej można również zaprezentować swoje produkty nieco szerzej, opisując je lub przedstawiając w formie video.

4. Wirtualna kawiarnia, czyli ulubiona kawa w domu Twojego klienta – doskonałym sposobem marketingowym dla kawiarni jest stworzenie sklepu internetowego, w którym przedstawisz swoje produkty i umożliwisz konsumentom ich zakup przez Internet. Obecnie korzysta z tej opcji już wiele firm, które zwłaszcza w trakcie pandemii musiały zrezygnować z działalności stacjonarnej. Internet, a przede wszystkim strony i sklepy online dają wiele możliwości, dlatego warto przenieść tam swój marketing dla kawiarni.

Jak zoptymalizować widoczność sklepu internetowego dla kawiarni, aby pozyskiwać klientów zarówno stacjonarnie, jak i online? Otóż najlepszym sposobem na to jest dostosowanie w pełni witryny www do aktualnych przepisów i wymogów Google’a, dlatego SEO odegra tu kluczową rolę. Oprócz tego, warto również na stronie kawiarnianej stworzyć rozbudowane menu z oferowanymi produktami, rozróżniając: kawę ziarnistą, kawę sypaną, kawę klasyczną, kawę smakową, kawę mocną, średnią czy słabszą i tak dalej. W ten sposób użytkownik wchodzący na stronę od razu zobaczy, czy oferujesz produkty dla niego odpowiednie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.