Media społecznościowe dla firm – zalety i wady
Media społecznościowe są świetnym kanałem dla reklamodawców ze względu na to, że są publiczne,
dzięki czemu ludzie mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w przestrzeni online. Social media
mają zarówno słabe, jak i mocne strony, jeśli chodzi o reklamę na nich. Omówię każdą z nich i mam
nadzieję, że przekonam Cię, dlaczego warto inwestować w reklamy w mediach społecznościowych.
Social media – zalety korzystania z popularnych platform
Media społecznościowe były szalenie popularne w ciągu ostatnich 10 lat i nieustannie się rozwijają dzięki
wykorzystaniu ich w reklamie, treści i zaangażowaniu. Reklama w social mediach szybko staje się
najskuteczniejszą formą marketingu cyfrowego, a 78% konsumentów preferuje reklamy za
pośrednictwem Facebooka Instagrama, Snapchata i Twittera. Według badań renomowanych agencji,
social media oferują użytkownikom olbrzymi wybór produktów i usług, przy jednoczesnym ucieleśnieniu
osobowości marki, co znacząco wpływa na proces promocji.
Zaletą mediów społecznościowych jako nośnika reklamy jest to, że oferują one firmom zarówno
opłacalną, jak i potencjalną ekspozycję na szeroką bazę odbiorców, bez konieczności znacznych
inwestycji w magazyny lub inne fizyczne struktury dla witryny. Dodatkowo, umożliwiają
rozpowszechnienie marki na skalę globalną, a także zapewniają profesjonalną obsługę klienta zarówno w
sekcji komentarzy, jak i poprzez wiadomości prywatne lub tak zwane DM-y. Za pośrednictwem „sociali”
można pozyskiwać szerokie masy obserwujących, a co za tym idzie potencjalnych klientów, a
odpowiednio konfigurując swoje konto, można również przeprowadzać badania względem doświadczeń
użytkowników oraz analizy wdrożonych kampanii reklamowych.
Wady mediów społecznościowych – jak radzić sobie z drobnymi mankamentami?
Social media jak każde twory, skrywają w sobie również mniejsze bądź większe wady. Przede wszystkim,
opychające mogą być wahania algorytmów, zróżnicowane dane demograficzne – niezwykle istotne w
trakcie przeprowadzania analiz własnych kampanii – nierzadkie, drogie reklamy Facebook Ads lub
Instagram Ads oraz uniwersalność form.
Aby reklama w sposób korzystny wpłynęła na wizerunek Twojej firmy, warto zastanowić się nad
skorzystaniem z oferty profesjonalnych agencji marketingowych lub freelancerów. Reklama w mediach
społecznościowych jest skuteczna dzięki wykorzystaniu różnym połączeniom komunikacyjnym, a
doświadczeni specjaliści doskonale wiedzą, jak zadbać o najmniejsze szczegóły w tychże kanałach.