Rodzaje duplikacji treści na stronie internetowej
Duplikacja wewnętrzna i zewnętrzna to częste przykłady działania w marketingu internetowym. Tego typu sytuacje to mają jednak charakter negatywny. Jakie są rodzaje duplikacji i czym się różnią? Więcej informacji znajdą Państwo w poniższym artykule.
Czym jest duplikacja wewnętrzna?
Sam proces duplikacji ma negatywne działanie. Tego typu działanie wpływa negatywnie na widoczność naszej stronie w przeglądarce Google. Wewnętrzna duplikacja treści charakteryzuje się przede wszystkim:
– jej działanie polega na kopiowaniu jednolitego contentu w obrębie jednej strony internetowej
– głównym i najczęstszym powodem występowania duplikacji wewnętrznej jest istnienie danej strony internetowej pod wieloma adresami URL
– mogą pojawiać się także te same opisy produktów czy kategorii na różnych stronach internetowych, co również jest przyczyną występowania i cechą charakterystyczną duplikacji wewnętrznej
– innym “objawem” duplikacji wewnętrznej, jest nieprawidłowe przekierowanie na poszczególne strony internetowe
– sama duplikacja wewnętrzna ma znacznie mniejszą szkodliwość dla naszych stron internetowych, aniżeli w przypadku duplikacji zewnętrznej, jednakże jej działanie ma również charakter negatywny dla procesu marketingowego i sprzedażowego.
Duplikacja zewnętrzna – czym jest?
Znacznie bardziej negatywną odmianą duplikacji, jest duplikacja zewnętrzna. Jej cechy charakterystyczne, które odróżniają ją od duplikacji wewnętrznej prezentują się następująco:
– kopiowaniem treści z innych, podobnych względem treści, stron internetowych
– występuje w momencie, kiedy plagiatujemy treść z innych stron internetowych, bądź tej w sytuacji, jeśli jakieś osoby kopiują na swoich stronach treści, które wcześniej udostępnialiśmy na naszych portalach
– przykładem duplikacji zewnętrznej jest także sytuacja, w której umieścimy już gotowy opis produktu np. książki lub leku na naszej stronie internetowej, identyczny z tym, który przygotował wcześniej producent lub wydawca
– należy pamiętać, że proces duplikacji zewnętrznej występuje bardzo często w sposób automatyczny, dzieje się w taki, a nie inny sposób za pomocą różnych wewnętrznych programów, które w swoim założeniu mają ułatwiać prowadzenie strony internetowej , w szczególności sklepów i sprzedaży online
– tego typu programy bardzo często pobierają informację z innych stron internetowych, co w świetle teoretycznym jest często postrzegane jako duplikacja zewnętrzna treści
– powyższe działania wpływają negatywnie na pozycjonowanie strony, często wiele z nich nie posiada oryginalnych i unikalnych treści.