Ilość słów kluczowych w tekście

Słowa kluczowe – czy to najistotniejszy czynnik SEO?

Słowa kluczowe to jeden z najistotniejszych elementów SEO. Umożliwiają znajdowanie stron internetowych w wyszukiwarkach i ważne jest, aby były one strategicznie rozmieszczone w celu uzyskania najlepszych wyników. Istnieje wiele różnych typów słów kluczowych, ale pewne z nich powinny mieć większy priorytet niż inne. Niektóre popularne wyrazy obejmują te związane ze współczynnikami konwersji, popularnością i konkurencją. Jak prawidłowo zoptymalizować stronę względem fraz kluczowych? Czy treści mogą zaszkodzić naszej witrynie www? Dowiedz się więcej w kolejnych częściach artykułu.

Ilość słów kluczowych w tekście – ABC content marketingu

Treść powinna być zoptymalizowana pod słowa kluczowe – w ten sposób możliwe będzie uzyskanie większego ruchu i lepszej pozycji w rankingu treści. Frazy kluczowe to słowa lub wyrażenia, których ludzie używają podczas wyszukiwania w wyszukiwarkach. Nagromadzenie słów w tekście zależy od jego długości. Nie należy przesadzić z „frazowaniem”, ponieważ wyszukiwarka Google może zdegradować naszą witrynę www. Z pewnością wyjdzie to na niekorzyść Twojej firmy. Warto zainwestować w profesjonalny copywriting z agencji reklamowych. Aby treść była odpowiednio „nasączona” frazami kluczowymi, powinno się uważać na częstotliwość stosowania ich. Kiedyś zasadę stanowiło: im więcej razy te frazy kluczowe pojawiają się w Twojej witrynie, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Dziś już Google odeszła od tego typu strategii.

Źródło: Canva.com

Co należy zrobić, aby nie przesadzić z ilością słów kluczowych?

Jak już wspomnieliśmy, słowa kluczowe należy mocno ważyć w tekście. Czasami jednak nasz artykuł musi odznaczać się pewnym zaangażowaniem tematycznym, stylem np. informacyjnym i fachową terminologią. Co zrobić, aby uniknąć monotonii? Otóż, najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie synonimów fraz kluczowych. Różnorodność to podstawa, jeśli chodzi o wpisy blogowe i angażujące, jak i merytoryczne treści. Czym zupełnie innym jest pisanie np. tekstów opisowych na kategorie ofertowe, choć i w tym przypadku należy zachować rozwagę z nagromadzeniem słów kluczowych. Warto również pamiętać o odmianie naszych wybranych haseł. Dlaczego? Algorytm Google bierze pod uwagę również fleksję w trakcie układania rankingów stron. Zatem, gdy piszesz artykuł na temat „stylu językowego”, to warto również zastosować wersje deklinacyjne tego wyrażenia.

Słowa kluczowe są niebywale istotne, lecz należy je używać rozsądnie i rozważnie, jeśli chce się osiągnąć najlepsze efekty w wynikach wyszukania. Pamiętajmy również o tym, że każda treść znajdująca się na stronie ma służyć przede wszystkim użytkownikowi, dlatego zaleca się pisanie pod fizycznego odbiorcę, a nie stricte pod Googleboty indeksujące.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.